Σε σπριντ στην… ανεργία επιδίδεται η Β΄ περιφέρεια Θεσσαλονίκης
Παρασκευή, 09 Μάρτιος 2018 08:59
Σε σπριντ στην… ανεργία επιδίδεται η Β΄ περιφέρεια Θεσσαλονίκης, την ώρα που η ανάπτυξη συνεχίζει να αποτελεί την πολυδιαφημισμένη ίαση για την οικονομία, η τύχη της οποίας, ωστόσο, εξακολουθεί να ‘αγνοείται’. Είναι χαρακτηριστικό, όπως προκύπτει από έρευνα που εκπόνησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Άρη Φωκά, ότι επτά στους δέκα ερωτηθέντες απαντούν πως η μάχη κατά της ανεργίας θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα της κυβέρνησης. Μάλιστα η εικόνα μοιάζει χειρότερη για τους κατοίκους των περιοχών (Βόλβης, Δέλτα, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου και Χαλκηδόνας) με το 72% των συμμετεχόντων στην έρευνα να ζητά καταπολέμηση της ανεργίας, έναντι του 63% που καταγράφεται για τους κατοίκους Θέρμης, Θερμαϊκού, Πυλαίας-Χορτιάτη.
Γένους θηλυκού είναι κατά κύριο λόγο η ανεργία καθώς το 73% των ερωτηθεισών γυναικών κάνει λόγο για ανάγκη καταπολέμησης της ανεργίας, ενώ το ποσοστό στους άντρες διαμορφώνεται στο 60%. Το εντονότερο πρόβλημα για την εύρεση εργασίας, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων, εντοπίζεται στην ηλικία από 18 έως 35 ετών με το ποσοστό να αγγίζει το 82%. Εξίσου ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα για τις ηλικίες από 36 έως 55 ετών με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 65% αλλά και στην ηλικιακή κατηγορία από 56 έως άνω των 65, όπου το ποσοστό είναι αντίστοιχο.
Η έρευνα, που εκπονήθηκε προκειμένου να καταγράψει τις απόψεις της κοινής γνώμης στην Β΄ εκλογική περιφέρεια Θεσσαλονίκης για μια σειρά ζητημάτων που ταλαιπωρούν την περιοχή, πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 605 ατόμων την περίοδο από τις 28 Φεβρουαρίου έως και τις 5 Μαρτίου.
Υποδομές, συγκοινωνίες και εγκληματικότητα στο στόχαστρο
Σημαντικές ελλείψεις στις υποδομές υγείας (νοσοκομεία, κέντρα υγείας, ασθενοφόρα κλπ) καταδεικνύονται στην εξεταζόμενη περιοχή, με το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα να επισημαίνει πως αποτελεί το υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα της περιοχής. Οι συγκοινωνίες συγκεντρώνουν το 42%, ενώ η εγκληματικότητα το 41%. Ακολουθεί το οδικό δίκτυο με 23%, το περιβάλλον με 12% και η σχολική στέγη με 11%. Θα πρέπει να σημειωθεί πως στη συγκεκριμένη ερώτηση οι ερωτηθέντες είχαν τη δυνατότητα μέχρι δύο επιλογών. Αναλύοντας την περιοχή σε (Βόλβη, Δέλτα, Λαγκαδά, Ωραιόκαστρο, Χαλκηδόνα) οι κάτοικοι οριοθετούν ως πρώτο πρόβλημα τις συγκοινωνίες με 50% και ακολουθούν οι υποδομές υγείας με 49%, η εγκληματικότητα με 34%, το περιβάλλον με 17%, το οδικό δίκτυο με 14% και η σχολική στέγη με 11%. Στις περιοχές Θέρμης, Θερμαϊκού, Πυλαίας- Χορτιάτη η εγκληματικότητα χτυπάει ‘κόκκινο’ με 51% έχοντας οριακή διαφορά από τις υποδομές υγείας που εμφανίζουν ποσοστό 50%. Το οδικό δίκτυο, όντας σε μειονεκτικότερη κατάσταση, στις εν λόγω περιοχές, καταγράφει ποσοστό 37%, οι συγκοινωνίες 31%, η σχολική στέγη 11%, ενώ καλύτερα φαίνεται να είναι τα πράγματα για το περιβάλλον με το ποσοστό να διαμορφώνεται σε 5%.
Περισσότερη ανασφάλεια σε σχέση με την εγκληματικότητα στην περιοχή εμφανίζουν οι γυναίκες σε ποσοστό 55% έναντι 32% των αντρών, ενώ οι ηλικίες από 36 έως 55 ετών δείχνουν να ανησυχούν περισσότερο με το ποσοστό να φτάνει στο 44%.
Αναλύοντας τα προβλήματα ανά φύλο οι άντρες θεωρούν ως σημαντικότερο πρόβλημα της περιοχής τους τις υποδομές υγείας με 44% και ακολουθούν το οδικό δίκτυο με 35%, η εγκληματικότητα με 32% , οι συγκοινωνίες με 17%, η σχολική στέγη με 14%, το περιβάλλον με 12%.
Οι γυναίκες προβληματίζονται κατά 57% για τις συγκοινωνίες, κατά 55% για την εγκληματικότητα, κατά 53% για τις υποδομές υγείας, κατά 17% για το οδικό δίκτυο, κατά 12% για το περιβάλλον και κατά 9% για τη σχολική στέγη.
Μείωση φορολογίας και συρρίκνωση της ανεργίας οι βασικές προτεραιότητες
Την ανάγκη της μείωσης φορολογίας κατά 62% επισημαίνουν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, οι οποίοι μαστίζονται από τη δυσκολία εύρεσης εργασίας, με αποτέλεσμα να επιζητούν την καταπολέμηση της ανεργίας, όπως προαναφέρθηκε, σε ποσοστό 69%. Προτεραιότητα βασική θεωρούν πως αποτελεί η προσέλκυση επενδύσεων με τέσσερις στους δέκα (37%) να απαντούν θετικά, ενώ ένα 12% ζητά μείωση του κόστους παραγωγής των αγροτικών προϊόντων. Σημειώνεται πως στην ερώτηση «από τις δράσεις που θα σας αναφέρω, ποια κατά την άποψή σας, χρειάζεται κατά προτεραιότητα;» υπήρχε η δυνατότητα μέχρι δύο επιλογών. Μείωση της φορολογίας ζητούν κατά 63% οι γυναίκες με το ποσοστό των αντρών να είναι οριακά μειωμένο (61%). Προσέλκυση επενδύσεων ζητά το 41% των αντρών, έναντι 35% των γυναικών. Μείωση του κόστους παραγωγής των αγροτικών προϊόντων θέλει το 18% των αντρών, έναντι 8% των γυναικών.
Στην ερώτηση «ποιο εκτιμάτε πως θα πρέπει να είναι το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της περιφέρειας» και έχοντας τη δυνατότητα μέχρι δύο επιλογών το 46% ζητά στήριξη της γεωργίας, κτηνοτροφίας, αλιείας (στις περιοχές Βόλβης, Δέλτα, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Χαλκηδόνας το ποσοστό εκτοξεύεται στο 52%) και ακολουθούν οι επενδύσεις στον τουρισμό με 45% (το εν λόγω ποσοστό αυξάνεται στο 56% στην περιοχή Θέρμης, Θερμαϊκού, Πυλαίας- Χορτιάτη).
Σημαντικό ποσοστό συγκεντρώνουν οι επενδύσεις στη βιομηχανία και τη μεταποίηση με 37%, με την ανάπτυξη του εμπορίου να αποτελεί ζητούμενο για το 32% και την ανάπτυξη των υπηρεσιών για το 12%. Περιφερειάρχης και βουλευτές, οι περισσότερο διεκδικητικοί
Τα σκήπτρα της διεκδίκησης προς στην κυβέρνηση, έστω και με οριακή διαφορά, κρατά ο περιφερειάρχης. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτηση «από τους θεσμούς, που θα σας αναφέρω, ποιος κατά την άποψή σας είναι πιο διεκδικητικός απέναντι στην κυβέρνηση;» το 33% των ερωτηθέντων απαντά ο περιφερειάρχης, το 32% οι βουλευτές της περιφέρειας, ενώ μόλις 9% συγκεντρώνει ο δήμαρχος. Ποσοστό 15% απάντησε άλλος/κανένας, ενώ το 11% απάντησε ΔΓ/ΔΑ.