Από τις 10 έως τις 12 Νοεμβρίου η «καρδιά» του ελληνικού τουρισμού χτυπά στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης!
Εκθέσεις ορόσημα για τον ελληνικό τουρισμό συνιστούν η Philoxenia και η Hotelia, που θα αποτελέσουν και φέτος σημείο συνάντησης του κλάδου από τις 10-12 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Το πιο σημαντικό εκθεσιακό τουριστικό «δίδυμο» της χώρας καταγράφει άνοδο των εκθεσιακών συμμετοχών και αναβαθμισμένη εικόνα τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά, ενώ την ίδια στιγμή το διεθνές συνέδριο-θεσμός της Philoxenia με φετινό θέμα «Ασιατικός τουρισμός. Η Ελλάδα ως προορισμός και ευρωπαϊκή πύλη» αναδεικνύει με κορυφαίους Έλληνες και ξένους ομιλητές τις νέες προοπτικές του εγχώριου τουριστικού προιόντος.
Οι εκθέσεις τελούν υπό την αιγίδα του ΕΟΤ και των μεγάλων φορέων του τουρισμού (ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, ΠΟΞ και ΞΕΕ) ενώ «πετούν» και φέτος με την Qatar Airways ως επίσημο αερομεταφορέα.
Στο επίκεντρο της Philoxenia-Hotelia, του διεθνούς Συνεδρίου και των άλλων παράλληλων εκδηλώσεων βρίσκεται η περαιτέρω διεθνοποίηση τόσο των ίδιων των εκθέσεων, όσο και του ελληνικού τουρισμού.
Στην 33η Philoxenia εκπροσωπείται όλη η τουριστική Ελλάδα, καθώς συμμετέχουν φέτος και οι 13 Περιφέρειες, αλλά και πολλοί τουριστικοί δήμοι.
Ενισχυμένη είναι η ξένη παρουσία στις εκθέσεις Philoxenia και Hotelia, καθώς καταγράφονται άμεσες συμμετοχές από χώρες όπως η Τουρκία –για πρώτη φορά έρχεται αυτόνομα η Σμύρνη και ο δήμος Σαρκόι - η Κύπρος, η Αίγυπτος, η Αυστρία, η Ρωσία, η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία, η Πολωνία, το Λουξεμβούργο, η Τσεχία, η Σλοβακία, το Περού, οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία.
Η Hotelia από την πλευρά της παρουσιάζει τις τελευταίες τάσεις στους κλάδους του εξοπλισμού των ξενοδοχείων, της εστίασης και της καφεστίασης. H έκθεση απευθύνεται σε ξενοδόχους, αρχιτέκτονες, διακοσμητές, κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς και επαγγελματίες από τον κλάδο τροφοδοσίας, καφέ και τουρισμού. Η σύγχρονη δομή της Hotelia τόσο από άποψη οργάνωσης όσο και από άποψη παρουσίασης, στοχεύει στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος του συνόλου των παραπάνω επαγγελματιών, λειτουργώντας ως σύνδεσμος μεταξύ τους
Σημείο έμπνευσης για αρχιτέκτονες, διακοσμητές και ξενοδόχους, τo DPOINT SPACES της Hotelia (συνδιοργανωτής η Interiors From Greece) συνιστά την πιο καινοτόμα εκδήλωση αρχιτεκτονικής και διακόσμησης ξενοδοχείων, όπου θα παρουσιαστούν δύο διαφορετικά έργα γνωστών αρχιτεκτονικών γραφείων σε συνολική έκταση 400 τμ.
Το SPA concept (από το αρχιτεκτονικό γραφείο ASPASIA TAKA architects creative lab) παρουσιάζει τις σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις στο spa & wellness και ενσωματώνει μία workshop area, όπου θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια από ειδικούς επαγγελματίες του κλάδου, με την επιμέλεια της εταιρείας ανάπτυξης, διαχείρισης και επιχειρηματικών συμβούλων EF-ZIN ‘’the art of living well’’.
Το LOBBY concept (από το αρχιτεκτονικό γραφείο NOMEN ARCHITECTS) αναδεικνύει τον χώρο του λόμπι, τόσο ως φιλοσοφία-αρχές καλής φιλοξενίας- όσο και ως ένα λειτουργικό κομμάτι, ως έναν κοινό τόπο συνάντησης ιδιοκτητών και φιλοξενούμενων, φίλων, συνεργατών κα.
Το All About Café της Hotelia αποτελεί μια πρωτότυπη και καινοτόμα ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ, φέτος θα εστιάσει στην εξέλιξη και την κουλτούρα του καφέ στις μέρες μας, ενώ θα φιλοξενήσει εξειδικευμένα σεμινάρια με την επιμέλεια του Βαλάντη Λαμπριανίδη. Μέγας χορηγός του All About Café είναι το brand SPECIALISTAS της εταιρίας ΜΕΒΓΑΛ.
Η ενότητα All About Gastronomy της Hotelia εστιάζει φέτος στο Greek Breakfast & Brunch+ και στην Γαστρονομική Φιλοξενία, δίνοντας βαρύτητα στο πως η γαστρονομία μπορεί να είναι στην υπηρεσία του ξενοδοχείου. Η επιμέλεια της ενότητας All About Gastronomy είναι της εταιρείας Chef Stories.
Ασιατικός τουρισμός. Η Ελλάδα ως προορισμός και ευρωπαϊκή πύλη
Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού έρχεται να προδιαγράψει το διεθνές συνέδριο της Philoxenia, καθώς το θέμα του «Ασιατικός τουρισμός. Η Ελλάδα ως προορισμός και ευρωπαϊκή πύλη» είναι ιδιαίτερα επίκαιρο, με δεδομένη τη σύσφιγξη των σχέσεων της χώρας μας με την Κίνα, αλλά και την πρόσφατη μεγάλη συμμετοχή της ασιατικής χώρας στην 82η ΔΕΘ.
Η επιλογή του θέματος δεν είναι τυχαία, καθώς η Ελλάδα έχει όλες τις προοπτικές να κερδίσει ένα αξιοσημείωτο μερίδιο αγοράς με δεδομένη τη δημοφιλία της μεταξύ των Ασιατών τουριστών, που αγαπούν τον πολιτισμό και την ιστορία.
Το Συνέδριο αναπτύσσεται σε τρεις θεματικές ενότητες και μία συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με το ακόλουθο περιεχόμενο: •Η ανάπτυξη και οι τάσεις του εξερχόμενου τουρισμού από την Ασία •Η συνδεσιμότητα και οι ταξιδιωτικές διευκολύνσεις και •Προσεγγίζοντας τον Ασιάτη ταξιδιώτη.
Το στρογγυλό τραπέζι θα έχει ως θέμα: «Πόσο έτοιμος είναι ο ελληνικός τουρισμός και τι πρέπει να γίνει άμεσα;»
Ομιλητές στο Συνέδριο θα είναι εκπρόσωποι από τον: Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, Υπουργείο Τουρισμού και Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος, Athens International Airport, Global Tourism Economy Forum-Macau, IVY Alliance, Fraport Greece, European Travel Commission, Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς – COSCO, ΑΠΘ και από φορείς του ελληνικού τουρισμού.
Σύμβουλος οργάνωσης του Συνεδρίου είναι η εταιρεία tourism generis